دستورالعمل تشکیلات اداری، مالی و نحوه فعالیت دبیرخانه کمیسیون­ نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان و مرکز استان

  به استناد مفاد قانون نظام صنفی کشور، ماده (۳۵) قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع­طبیعی و تبصره۲ ماده (۱۱) ­آیین­نامه اجرایی نظام صنفی کارهای­کشاورزی و منابع­طبیعی موضوع تصویب نامه شماره۱۳۰۷۴۰/ت۴۹۲۳۵ﻫ تاریخ ۴/۱۰/۱۳۹۷هیات وزیران، دستورالعمل تشکیلات اداری، مالی و نحوه فعالیت دبیرخانه کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان و مرکز استان به شرح زیر ابلاغ می‌گردد:

ماده۱- مفاهیم و اختصارات

آیین‌نامه اجرایی: آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی

هیات عالی نظارت: هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران

کمیسیون نظارت شهرستان: کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان و شهرستان مرکز استان

کمیسیون نظارت مرکز استان: کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی مرکز استان

اتاق کشاورزی ایران: اتاق اصناف کشاورزی ایران

اتاق کشاورزی شهرستان: اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و شهرستان مرکز استان

اتحادیه: اتحادیه­های صنفی کشاورزی شهرستان

دبیرخانه: دبیرخانه­ کمیسیون­ نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان و مرکز استان


ماده۲- دبیرخانه بازوی اجرایی کمیسیون نظارت شهرستان استان محسوب می‌شود، دبیرخانه در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مستقر می‌باشد و دبیر آن به پیشنهاد رئیس کمیسیون نظارت شهرستان و تصویب کمیسیون تعیین می­شود.

تبصره – دبیرخانه کمیسیون نظارت مرکز استان در سازمان جهاد کشاورزی مستقر می‌باشد و دبیر آن به پیشنهاد رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان و تصویب کمیسیون تعیین می‌شود.


ماده۳- وظایف و اختیارات دبیرخانه‌ به شرح زیر می‌باشد:

۱–تهیه و تنظیم دستور کار، ارسال دعوت­نامه کتبی، هماهنگی و انجام تمهیدات برای برگزاری جلسات و تنظیم صورت‌جلسات کمیسیون نظارت.

۲-پیگیری و ارسال مصوبات کمیسیون نظارت به دبیرخانه هیات عالی نظارت و سایر مراجع ذی‌ربط.

۲-پیگیری اجرای مصوبات هیات عالی نظارت.

۳-تهیه و ارائه گزارش‌های موردی و ادواری به کمیسیون نظارت و سایر مراجع ذی‌ربط.

۴-ثبت و نگهداری مکاتبات، اسناد و گزارش­ها و مستندسازی اقدامات و فعالیت­های دبیرخانه.

۵-پیگیری تأمین منابع مالی و امکانات لازم برای اجرای برنامه­ها و تصمیمات کمیسیون نظارت.

۶-نظارت بر اجرای مصوبات و امور محوله کمیسیون نظارت شهرستان.


ماده۴- دبیرخانه کمیسیون نظارت مرکز استان علاوه بر وظایف مندرج در ماده۳ وظایف زیر را نیز بر عهده دارد:

۱- پیگیری تشکیل منظم جلسات کمیسیون نظارت شهرستان­های استان.

۲-بررسی موارد اختلافی بین کمیسیون نظارت شهرستان، اتحادیه­ها و اتاق اصناف کشاورزی شهرستان­های استان برای طرح در جلسات کمیسیون نظارت مرکز استان.

۳-برگزاری نشست­ها، گردهمایی­ها و کارگاه­های آموزشی، توجیهی برای اصناف، کمیسیون­ نظارت شهرستان‌ها و نهادها و دستگاه­های ذی‌ربط.

۴- سایر وظایف و ماموریت‌های محوله در اساسنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی


ماده۵- دبیرخانه جزو تشکیلات سازمان جهادکشاورزی محسوب نمی‌گردد، لیکن سازمان جهاد کشاورزی موظف است درچارچوب مقررات نسبت به تأمین منابع انسانی، مالی و سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن اقدام نماید.


ماده۶- دبیرخانه می‌تواند برای انجام وظایف تعیین شده نسبت به سازماندهی فعالیت­ها و اقدامات خود در زمینه نظارت و ارزیابی، برنامه‌ریزی و اجرا، امورمالی، حقوقی، رسیدگی به شکایات، آموزش و پژوهش اقدامات لازم را بعمل آورد.

تبصره ۱- معاونت­های ستادی، سازمان­های وابسته و واحدهای استانی و شهرستانی سازمان جهادکشاورزی در صورت نیاز ­دبیرخانه به خدمات فنی و پشتیبانی آن­ها موظفند همکاری لازم را با دبیرخانه بعمل آورند.

تبصره ۲-دبیرخانه می‌تواند جهت اجرای وظایف محوله نسبت به تشکیل کارگروه و جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های عضو کمیسیون نظارت اقدام نماید.

تبصره ۳- دبیرخانه می­تواند جهت اجرای وظایف محوله حسب مورد از خدمات مشاوره کارشناسان موضوعی استفاده نماید.


ماده۷- مسئوولیت حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده رییس کمیسیون  نظارت می­باشد.


 ماده۸- این دستورالعمل در (۸) ماده و (۴) تبصره تهیه و پس از اصلاح در دومین جلسه هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران در تاریخ ۱۷/۹/۱۴۰۳ به تصویب رسید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا